Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > výběr auta

 o Navštíveno 12900x o
o 12.02.2009, 16:02 | Alda
Zajimaly by me nazory, zkusenosti a duvody proc jo a proc ne.
Skoda SuperB 2,5TDi automat
Audi A6 3.0TDi automat Quattro
BMW 530xD automat
rok +- 2006-2007


o 12.02.2009, 16:17 | HIGHTOWER | Upraveno: 2009-02-12 16:19:42
Superb: kradou se, větší spotřeba oproti 1.9 TDi až o 3 litry, takže dle mě lepší ta 1.9 TDi a případně čipnout
Audi: na tom bude nastejno jako Superb, ale jinak samo dražší, ale zase lepší zpracování + 4x4
BMW: tady bych asi neváhal a bral bych ho 100%, spotřeba z těch 3 nejlepší, jízdní vlastnosti, kvalita, 4x4, prostě celkově nej... cena se asi vyplatí dát více než u těch dvou výš
o 12.02.2009, 16:21 | Nismo.Power
za mě rozhodně BMW nějaký málo jetý a tankovat kvalitní naftu a máš to bez problémů, co se týče designu tak bych bral audi, BMW je vevnitř fakt divný , audi se krade asi tak jako BMW a superb tak 3x co ty druhý dohromady :)
o 12.02.2009, 16:26 | Pavel 528
no myslim,ze neni co resit a ti dva nademnou to jiz napsali...
takze 5er...
o 12.02.2009, 16:50 | Alda
K A6 bych oproti SuperBu pridal hlavne to, jede.

Mam trojku E90 a jsem spokojenej. Spotreba trilitru suprova, ale.. nahon na zadek je nestesti (nejmensi mozn zimaky 225/45/17, to se neda). Auto je to maly, mam manual a to mi taky vadi.

Jinak jsem z BMW nadsenej, ale.. cena 5tky je uplne nekde jinde i nez A6, hlavne u xD.
Jestli se to krade nebo ne je mi tak nejak jedno, stejne to bude pojisteny.
Nema tu nekdo E60? Hrozne rad bych se svezl, zakladni problem je asi to, ze jsem v nem nejel.
Vadi mi, ze se dela uz od 2003 jen s lehkym faceliftem, ocekavam brzo novej model a tohle svinsky spadne na cene.

4x4 lidi u BMW hodne pomlouvaj, oproti koncernu si kazdej stezuje. Opak je prevodovka, automat je zase silenej u koncernu a u BMW super.

Ve stejny cene je SuperB skoro novej v plny palbe, A6 2-3 roky stara, najeto min. kilo a 5tka za ty prachy ani nweexistuje. To je taky dulezity.
o 12.02.2009, 17:16 | Docthor | Upraveno: 2009-02-12 17:17:08
Kolega z práce se taky rozhodoval mezi BMW 5 D a A6 3.0TDi a jasna volba Audi,od zpracování interiéru až po 4x4 a co se týče jizdních vlastností tak jasně Audi,spotřeba u auta které nové stojí 1,5 mil. až 3 mil se neřeší,to si může koupit rovnou fábii 1.4 tdi..jo byly to roky 2005-2006..prostě pro kolegu Audi:BMW 3:0

Superb je úplně jiná třída,nejde srovnávat s audi ani bmw
o 12.02.2009, 17:18 | HIGHTOWER
však taky nemůžeš srovnávat BMW s těma dvěma, Audi a Superb dejme tomu, je tak taky rozdíl, ale ne tolik. Já jezdím MB, náhon zadek, momentálně leťáky 215 a v pohodě, krom fakt velkých kopců sem se dostal všude, ARS, ESP pomáhají perfektně, takže bych se zadního náhonu ani torchu nebál a neříkej mi, že nemůžeš dát 205 kola.....
Takže 530xD, pak A6 a pak Superb....
o 12.02.2009, 18:15 | Luke_288
A6. tatík jí má, ted to budou dva roky, 3.0TDI s tiptronicem je super kombinace, když se nudíš, řadíš pádlama, ten motor je na A6 tak akorát,ale počítej s tím, že jako ten brambor co máš ted asi nepojede...

Hightower: no nevim,podle mě tyhle generace Audi, BMW a MB už jsou si hodně rovný, že by bylo BMW nějak výrazně lepší se mi nezdá
o 12.02.2009, 19:21 | Nismo.Power
BMW má bezva 4koly....... dle mě sou lepší než "zvučný" quttro" od audi....... o sráčskym 4-Motion ani nemluvě to je za trest......
šel bych do bramboráka i přesto že se mi nelíbí introš prostě, 3er ještě snesu ale co sem seděl nový 5,6,7 tak mě se to prostě vůbec nelíbí a je to takový neergonomický ale dá se s tim zžít :)
o 12.02.2009, 20:15 | CervinVega
nechci fanaticky obhajovat Bawo, ale z tehle 3ky bych ho vzal, pokud te trapi penize (coz je jen o pocitech, protoze je vcelku jedno, jestli das za auto 500k nebo 700k, stejne je musis vydelat-tedy otazka casu?), nasetri :-) nebo kup bez Xdrive, s novyma zimakama v odpovidajicim rozmeru nebudes mit problem... samo ze 4x4 je pohodlnejsi, ale 90% casu bez vyuziti... muzu te nechat svezt, ale je to kombik, v manualu, 525d s remapem, nivem a sport stabikama, takze asi uplne jine auto nez chces koupit :-))
o 12.02.2009, 20:20 | Lukasino
Jen dodam ze nova 5er ma byt letos... :o(
o 12.02.2009, 20:27 | Docthor
Mě osobně se taky více líbí Bawo,vypada agresivněji a sportovněji,audi je German klasika,místa v a6 je tedy rozhodně více než v 5ce,což jsem byl překvapen že na pohled auto robustní a přitom pomalu ve vnitř stejné jak v 3ce..ale tyto starosti si myslím že jsou víc než příjemné :-))

Každé auto má svoje pro a proti,nicméně neuděláš nejmenší chybu když koupíš, je jedno které, bmw,audi nebo třeba škodilaka,všechny jsou moc pěkné a povedené..

Přeji dobrou koupi.
o 12.02.2009, 20:44 | Lukasino | Upraveno: 2009-02-12 20:45:53
A co jina vozidla? SUV? Touareg, XC 90, Discovery? XC70?

Nebo krasnej chrysler 300C s lpg? :) [ Link ]
o 12.02.2009, 22:48 | Alda
Docthor: je to divny, ale spotrebu resim. Pro me to dulezitej aspekt je.

HIGHTOWER: jasny, vsechny ty stabilizace fungujou vyborne, ale k cemu je stabilizace, kdyz proste stojis a nejedes. O vymene premejslim uz dyl, ale vcera me to nakoplo. Zajel jsem doma pred garaz (z kopce - klesani tak 1°:-)) a uz jsem nevycouval. Proste jak na mejdle. Strasny! Zimaky mam novy a zrejme hodne slusny.

Nismo: vsechny BMW maj od 2007 stejny interiery - zdedily interier z 3jky E90. Ale 2007 by se me v pripade 5tky stejne netykalo.

Cervin: no asi viz odpoved Hightowerovi. Je fakt, ze chvalu slysim ze vsech stran, ale sam mam opacnou zkusenost. Proste to nefunguje, nemam dobrej pocit, zadek se me porad snazi predjet, nevim no.

Lukasino: no tak tim by to pro me padlo. To je nesmysl ted koupit E60, kdyz bude za par mesicu o hoooodne dole. Jeste pred rokem jsem taky poslintaval po X5, X3, Touareg apod. Noo, asi jsem vylecenej. Mame na firme Pajero r.2007 3.2 V6 automat v plny palbe a to auto je jednim slovem STRASNY! Jestli ma nekdo jinej nazor, tak se v tom nesvezl, ale takovej SuperB je o 200% lepsi auto. Houpe se to, pritom je to pres diry tvrdy, nesedi, zvuk hroznej, vsechno spatne.
o 12.02.2009, 23:13 | HIGHTOWER
Alda: To není možný, já se na letních s mergelm s ASR dostal z ujetého sněhu tak 10° sklon a v pohodě :-), takže že by rukama a nohama ještě by to bylo? :-D
o 12.02.2009, 23:53 | JP
se zadokolkou to sice neni na sněhu až tak hrozný jak se řiká, ale se čtyřkolkou se to přece už z principu vůbec nedá srovnávat... Kam se s RWD jen tak tak vyškrábeš s šikovnýma rukama a nohama, tam ti s 4WD vyjede začátečník s prstem v nose. Zrovna nedávno jsem jel s Mazdou (FWD, dobrý zimní pneu) do docela prudkýho kopečka s uježděnym sněhem a přestože jsem dělal co se dalo, v půlce konec a musel jsem asi natřikrát kousek odcouvat, než jsem se zase chytil. Za mnou zastavila nová S8, počkala až se objeví místo a pak se bez problémů rozjela a zmizela... záviděl jsem mu nemálo:-))
o 13.02.2009, 02:24 | Tichy
Me dostava, ze tady budete Aldu presvedcovat, ze nahon na zadek je dobrej i v zime, kdyz on ted ma auto s nahonem na zadek a dokonce BMW, ktery mu nutite a spokojenej proste s trakci neni! Jinak pri vyberu neporadim, protoze by to vse bylo jen teorie. Jel jsem jen v A6 allroud 2008 3.0TDI co ma kamarad. Ma ale manual, protoze ho vylozene chtel kdyz auto kupoval. Mista jsem cekal, ze bude v takovym aute vic, ale oproti BMW 3 co ted mas bude urcite vetsi. Spotreba je prej do 11 coz je i celkem happy z jeho opravdu skoro zavodnim stylem jizdy. Kdyz mel auto 3 mesice sel se svest v Superbu II a rekl, ze mel radsi koupit toho Superba a mel by mega doma a svezeni skoro stejnny :o)
o 13.02.2009, 04:50 | JP
svezení možná skoro stejný, ale ten kachní zadek je gzblití:-)
o 13.02.2009, 06:44 | Alda
High: nechci si nejak fandit, ale ver, ze v mym pripade to rukama ani nohama neni. Zrovna pro tohle jsem si opravdu cit vybudoval, pravidelne vyjizdim zakaznikum jejich autama, bo oni to nezvladaj.
Opravdu vidim nejvetsi problem ve velikosti pneu, ten pocit je spatnej. A pocit je v aute podle me zaklad.

Tichy: Allroad je zajimavej, ale cenove zase uplne jinde nez vyse zmineny. Kdyz SuperBa, tak jedine prvniho, stejne jako JP bych novyho poblil a hlavne chci V6.
Nechapu, proc v novym neni zadnej normalni motor. Zacinaj na 1.4 (to jsem si malem rozerval hubu smichy), koncej na 2.0. Pak jeden ulet R36 - nemam poneti kdo si to koupi a jestli nekdo takovej motor chce, tak urcite v jinym aute.
o 13.02.2009, 07:51 | Martyn | Upraveno: 2009-02-13 07:52:08
Zkousel jsi polo-vypnout DTC na couvani z toho kopce? Je zajimavy, ja mam garaz naopak - do kopce, musim zastavit v kopecku, vyskocit, otevrit a jet dal - na cerstvym snehu neni problem.. Jen kdyz je pod tim led tak se rozjizdim z ulice, kolikrat je to o zrcatka lol:o)
Edit - ale mam zimaky 205/50/17..
Btw doporucuju se s audi svezt, abys nebyl zklamanej, vypada to pekne, interier super, ale rizeni je naprd:( presne s touhle A6 jsem jezdil, rizeni mi prislo strasne preposilovane, spotreba a vykon taky zadna hitparada (i kdyz papirove vypada oboji super..).
o 13.02.2009, 07:58 | Alda
Martyn: najedu po predu pred garaz a couvam do ni do mirnyho kopecka. Casto ale nezacouvam, cekam pul hodky az odhori snih :-)
o 13.02.2009, 08:16 | Alda
Cervin: kdy byvas v CL? Jestli mas E60, urcite bych si ho aspon poradne prohlidnul a pokecal o nem. Co ty na to?
o 13.02.2009, 09:13 | Nismo.Power
ono ted je tu otázka zdali ona AUDI pouští při zpátečce haldex, tudíž nezajel bys do garáže taky :)
jj, nový BMW maj všechny stejnej interiér, ale mě příjde prostě odpornej a neergonomickej, starý interiéry byly super a když už musely dělat novej tak mohly udělat i nový budíky který tam sou pořád z 90tejch let :) jel sem s 530d,645i,750i z těch novejch a ani jedno mě nenadchlo krom řízení 750i kde byla zadní natáčecí náprava, to auto skoro sice nesedí v zatáčkách ale je velice příjemný an řízení a je to první elektrický servo co sem kdy viděl že je schopný se vyrovnat hydraulickýmu takže dobrý :)
o 13.02.2009, 09:36 | Docthor
Soráč,nevěděl jsem že tě tak zajímá spotřeba,ale u těchto motorizací to nebude žádná hrůza viz. článek

[ Link ]

Nismo: nemá nahodou audi stálý náhon 4x4 ? nejsem si jisty,ale když kolega zkoušel audinu na parkovišti,tak hrabala i do zadu? tak opravdu nevim..
o 13.02.2009, 11:12 | RedBaron
Nismo.Power: Vidíš, zrovna ty budíky se změnily, ty z devadesátých let byly jako ty z osmdesátých a v čemkoliv po roce 2003 jsou budíky jiný, jiná grafika, jinej font. Nicméně interiéry, design atd. nekoušu dobře ani já. Jsem zvědavej na novou pětku, zajímá mě totiž jestli mi po koupi E39 bude muset vydržet auto dlouho nebo extra dlouho :o)
o 13.02.2009, 11:24 | CervinVega
Alda-jsem tam ted o vikendu... jestli do te garaze couvas do kopce, tak to chapu, teziste se ti prenese dopredu a zadni kola jsou odlehcene o to vic... nikoho presvedcovat nechci, vim sam, ze zadni nahon a couvani na snehu nepatri mezi top discipliny :-) jinak v te e61 jsem se na snehu "zavodil" s kamosem v Oktavce na rovince, i s DTC nechanym "on" jsem byl rychlejsi na rozjezdu (pneu asi srovnatelný)... imo podstatne vetsi problem je pak na sneho-ledu zatocit ci zabrzdit, rozjel jsem se na 40cet celkem rychle, ale zabrzdit jsem musel skoro o barak :-)
o 13.02.2009, 11:32 | cupra.165
Ja Aldu tak nejak chapu,taky sem mel bmw a rizeni a komunikativost super,ale bal sem se ho vyuzivat naplno a ten divny pocit ve mne zustal doted,ta nejistota ze prave tady mi to ulitne..z tohoto vyberu bych ac zastance bmw vybral audi diky dobremu 4x4,tusim ze to bude torsen cili srovnatelne kvalitou k subaru,dale prestiz a drzici si stale cenu,interierlepe vypadajici. V audi sem jel kratce a prijde mi rizeni takove otupele a izolovane,proste kam se to antoci,tam to jede ale co delaji kola,to uz moc nepovi.
o 13.02.2009, 12:23 | Luke_288
Nismo: audi A6 a haldex?
o 13.02.2009, 12:26 | Alda
Cervin: pokud souhlasis a neobtezuje te to, hod mi do mailu tel., o vikendu bych zavolal a zkusil se prijet mrknout. staryales@seznam.cz

Nevi nekdo jak je to teda s tema 4kolkama u Audi a BMW?
Staly? Nebo automaticky pripinaci? Funkce u zpatecky..?
o 13.02.2009, 12:28 | Luke_288
jak jsem psal, už dva roky máme A6 v baráku a žiju v tom, že jede permanent 40:60 ve prospěch zadní nápravy a při vypnutým ESP je na sněhu přetáčivá.
o 13.02.2009, 12:53 | Alda
Taky si to prave myslim.
o 13.02.2009, 12:59 | Alda
BMW: Pro dynamickou a agilní jízdu na suchém asfaltu distribuuje xDrive 40% výkonu na přední nápravu a 60% na zadní nápravu. Pokud snímače detekují změnu povrchu vozovky (například při jízdě na namrzlé vozovce), xDrive okamžitě reaguje redistribucí hnací síly mezi obě nápravy a detekuje jakoukoli nedotáčivost nebo přetáčivost.

Na webu Audi se neda dozvedet nic, krome radosti z jizdy :-). Snad jen slogan Quattro - staly pohon vsech ctyr kol.
o 13.02.2009, 13:10 | Docthor
Audi

Audi 80/90 Quattro, Audi UrQuattro 1981-1987 - First Quattro generation. Full-time all wheel drive with free differentials. Manually locking (by 2 rotating switches on the console) rear and center differentials.

Audi 80/90/100 Quattro 1987-1994 - Quattro II. Full-time all wheel drive. Torsen center differential with automatic distribution of torque between front and rear axles. Manually activated (electro-pneumatic system) rear locking differential which automatically unlocks when speed exceeds 25 km/h.

Audi V8 Manual 1988-1994 - Quattro III - Full-time all wheel drive. Torsen center differential, Torsen rear differential, free front differential.

Audi V8 Automatic 1988-1994 - Quattro III - Full-time all wheel drive. Torque distribution via electronically controlled multi-plate hydraulic transfer clutch in the center. Torsen differential in the rear axle. Quattro was for the first time used with automatic transmission. The gearbox was the source for high pressure oil, that was used to activate the clutch.

Audi A4/A6/A8/S4/S6/Allroad Quattro 1994-1997, 1997-2004 - Quattro IV - Full-time all wheel drive. Torsen center differential. Electronic traction control (EDL) on front and rear axles that applies brakes to spinning wheels, which has effect of locking front and rear differentials. Works at speeds up to 40 kph (25mph). On more powerful versions S4/S6 - up to 80 kph (50mph). A8 uses EDL and ASR, which reduces engine output. It is almost impossible to lose traction with this system under any circumstances.
Audi Allroad can feature low gearing (optional).

Zatim jsem vic nenašel,ale rozhodně žádná Haldex,mělo by to být 60:40 F:R

foto k příspěvku  od Docthor

o 13.02.2009, 13:12 | Luke_288
haldex má A3 a TT snad
o 13.02.2009, 13:21 | cupra.165
a myslim ze i to bmw x drive je jen vylepseny haldex,kde to vse hlida elektronika
o 13.02.2009, 13:24 | JP
haldex má pokud vim jenom A3 a TT (alespoň starý), všechno ostatní torsen. A6 Quattro určitě nemá haldex...
o 13.02.2009, 13:25 | JP
Ach jo, to je tak když člověk píše do okna, který otevřel před hodinou...:-)
o 13.02.2009, 15:17 | RedBaron
Alda, překvapuje mě jak mluvíš o zadním náhonu, já slyšel každýho nadávat jen dokud si nesjel, pak se mě všichni ptali co s těma legendama o neovladatelnosti zadku všichni mají když auto poslouchá na slovo a zadek vybočuje jen když to úmyslně přeženeš s plynem. Do té garáže couváš schválně abys bavo potrápil nebo by tam šlo jezdit i popředu? :o)

Kup si Audi a máš to, zřejmě u auta nehledáš to, na co se v Mnichově při návrhu aut tolik soustředí.
o 13.02.2009, 15:44 | Alda
RB: mam pocit, ze me vsichni chapou spatne. Takze to shrnu.
Ovladatelnost auta je spickova.
Veskera elektronika funguje spickove, az prekvapive. Nikdy jsem nezazil aby takhle perfektne auto ovladalo mozny ustreleni zadku, je to spica.
Dokonce i ASR funguje narozdil od koncernu spickove, tzn. neprekazi a je stejne dobrej jako sikovna noha. Koncernovej je podle me vyrazne horsi nez sikovnej ridic, pokud mluvime vylozene o rozjezdu.

Ja ale resim vec uplne jinou. Resim to, ze pokud auto pri rozjezdu stoji a kola prokluzujou, je neco spatne. Tenhle pocit z jinyho auta absolutne neznam, u BMW je to bezny.
A porad jeste povazuju za dulezitou informaci, ze u myho auta je minimalni rozmer pneu 225/45/17 (leto 235 a 255/?/18), takze to mam na zimu. Na E60 v pohode nacvicis sestnactky (205tky?) a verim, ze je to mnohem lepsi, sem je ale nedam.
Takze nemluvim o tom, ze mi jde denne o zivot a ze je auto neovladatelny, ale o tom, ze kdykoliv napadne cerstvej snih, mam pruser.

Jo a do garaze couvat musim, jina moznost neni.
o 13.02.2009, 16:10 | Lukasino
Tak a za chvili Ti nekdo nabidne el. navijak do garaze, prijet ke garazi, pripojit a zacouvat :-D Kdyz ostatni Ti vyhovuje :o)
o 13.02.2009, 16:59 | Alda
To jsem nerekl - nevyhovuje mi manual, nevyhovuje mi velikost auta, prostor uvnitr. Viz vejs.
o 13.02.2009, 17:23 | CervinVega
604200794
o 13.02.2009, 22:13 | Alda
Diky, ozvu se.
o 15.02.2009, 19:41 | Luke_288
jinak pro zajímavost, 3.0TDI tiptronic, dneska trasa 360km, v autě tři lidi a lyže, převážně mimo město a dálnice rychlostí +10km/h nad limit a výsledná spotřeba 6,1l/100km. docela příjemně mě to překvapilo...
o 15.02.2009, 20:06 | JP
Luke: V A6? To je pěkný...
o 15.02.2009, 22:07 | Alda
To je hodne zajimavy, u Audi dost prekvapivy.
Ja se s Baworem dostal na 5,7, ale skoro jsem couval, opravdu vylozene predpisove.
o 16.02.2009, 09:16 | Luke_288
JP: jj
ale jak říkám, byla to jízda vysloveně volná, skoro s davem a režim D, kterej drží otáčky poměrně nízko, když se jí šlape, tak to na 10l vyleze. sám jsem čekal tak 7,5
třeba s bejvalou A6 2,5TDI by za tyhle litry jet nešlo
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3088 sekund.